GORGES DU DURNAND

• 01WWGorgesdudurnandGorges du Durnand
Ten zuiden van de kromming in de Rhône bij de stad Martigny, ligt bij het dorp Le Borgeaud, (daar waar de rivieren Drance en Durnand samenkomen) een schitterende bergkloof, Georges du Durnand. Met de auto rijdt men richting Col du Grand St-Bernard, op de splitsing richting Champex  blijft u de aanwijzing Gorges Du Durnand volgen. In de bocht voor het Café-Restaurant Les Gorges du Durand  is een gratis parkeerplaats. In het café kan men een toegangsbewijs kopen en door op de knop te drukken bij het toegangspoortje van de kloof wordt de deur vanuit het café automatisch geopend.
  • 05WWGorgesdudurnandGorges du Durnand
Via houten trappen en vlonders klimmen we links van de waterval door de bergkloof bergopwaarts over een kilometer lang traject. Tussen de dreigende rotswanden van de Durnand kloof stroomt de woeste Durnand rivier langs steile rotswanden en via watervallen dendert het water met groot tumult en oorverdovend gebulder richting de monding van de rivier de Drance. Het venijn zit hem in de staart, aan het eind van de kloof  gaat een steil bergpad over boomwortels en trappen  richting een draaihek. Na het hek blijven we de aanwijzing Retour des Gorges volgen die ons terugleidt naar het Café-Restaurant. Een leuke bergkloof zeker geschikt voor warme zomerdagen. Terug bij de parkeerplaats gaat het bergopwaarts via vele haarspeldbochten richting Champex en Orsières aan de doorgaande weg naar Col du Grand St-Bernard.